أخبار عامة - وكالة أنباء المرأة - اخبار الأدب والفن - وكالة أنباء اليسار - وكالة أنباء العلمانية - وكالة أنباء العمال - وكالة أنباء حقوق الإنسان - اخبار الرياضة - اخبار الاقتصاد - اخبار الطب والعلوم

الصفحة الرئيسية - ابحاث يسارية واشتراكية وشيوعية - شادي الشماوي - هذا الأسبوع في غزّة : تصاعد اليأس و التدمير و إنتشار الأمراض















المزيد.....



هذا الأسبوع في غزّة : تصاعد اليأس و التدمير و إنتشار الأمراض


شادي الشماوي

الحوار المتمدن-العدد: 8033 - 2024 / 7 / 9 - 22:50
المحور: ابحاث يسارية واشتراكية وشيوعية
    


جريدة " الثورة " عدد 861 ، 8 جويلية 2024
https://revcom.us/en/week-gaza-escalated-despair-devastation-and-disease

في 2 جويلية ، جريدة " تايمز إسرائيل " أعلمت قرّاءها أنّ " حوالي 1.9 مليون فلسطيني من أصل 2.3 مليون من سكّان غزّة يوجدون حاليّا في ما تعتبره إسرائيل منطقة إنسانيّة – واقعة على شاطئ المواسى على شاطئ القطاع ، بالأحياء الغربيّة لخان يونس ، و في وسط غزّة بدير البلح ".
و " ما تعتبره إسرائيل منطقة إنسانيّة " صيغة ملطّفة لدفع الناس للمغادرة إلى مخيّمات مكتظّة للغاية حيث لن يجدوا غير الأمراض و الجوع و اليأس و الموت . تسعة من عشرة أشخاص في غزّة هجّروا من ديارهم بفعل القنابل و الصواريخ و القذائف المدفعيّة الإسرائيليّة . أوّلا ، أكثر من مليون هُجّروا إلى خارج مدينة غزّة ، و أُجبروا على الفرار إلى جنوب غزّة . ثمّ ، إضطرّ الناس إلى الفرار إلى رفح في أقصى جنوب القطاع على الحدود مع مصر . و تاليا ، هُجّر مليون لاجئ إلى خارج رفح – و قصد العديد منهم خان يونس . و الآن توجّه إسرائيل ضربات إلى خان يونس و الناس مجبرون على مغادرة المكان .
في اليوم ذاته من الإدّعاء الزائف لإسرائيل بأنّ هناك " ما تعتبره إسرائيل منطقة إنسانيّة " ، في 2 جويلية ، سام روز ، المدير المخطّط لوكالة الأمم المتحّدة لغوث و تشغيل اللاجئين ( الأونروا ) ، قال إلى الذين تلقّوا حديثا أوامر من جديد بمغادرة المكان الذى يوجدون به ، كان ذلك " يوما ، أسبوعا ، فصلا آخر من البؤس " .
و قال روز إنّه بالنسبة إلى 250 ألف إنسان الآن وقع ترحيلهم ليلتحقوا بأكثر من مليون إنسان مكدّسين في المواسى ، لا مكان لوضع خيمة ، لا ماء ، لا بنية تحتيّة ، لا خدمات صرف صحّي . لا يستطيع الناس البقاء على قيد الحياة دون ملجأ أو ماء ، و الوضع مزرى للغاية في حرارة صيفيّة حارقة في الشرق الأوسط . و دون خدمات صرف صحّي ، و دون أيّ شيء يقترب من المراحيض ، الأمراض تنتشر كالنار في الهشيم في صفوف المتعبين و الجائعين من الناس المكدّسين معا.
و الخسائر النفسيّة مدمّرة . سغريد كآغ ، المنسّق الإنساني لغزّة صرّح بأنّ " المدنيّين الفلسطينيّين في غزّة أُغرقوا في هاوية من العذاب . ديارهم دُمّرت و حياتهم منقلبة . و الحرب لم تخلق فقط أعمق الأزمات الإنسانيّة . لقد أطلقت العنان ( إعصار رهيب و عنيف تماما ) من البؤس الإنسانيّ ."
و كتب أحد مراسلى قناة الجزيرة في غزّة أنّ " الناس فقدوا الأمل و معنى الإستجابة إلى أوامر الإخلاء هذه " . و أنّ تلك الأوامر تبدو مثل " حكم بالإعدام بالنسبة إلى الناس " بما أنّه يتمّ إخراجهم كالقطعان من مكان إلى آخر و لا ينتهون إلاّ إلى التعرّض للقتل " .
إسرائيل تُجبر المستشفى الأوروبي بغزّة على إغلاق أبوابه :
في غرّة جويلية ، و إسرائيل قد أمرت بإخلاء مناطق من خان يونس قرب المستشفى الأوروبي بغزّة ، أجبرت فريق العمل و المرضى على مغادرة المكان . و كان بعض المرضى قادرين على التنقّل بسيّارات الإسعاف من المستشفى الأوروبي بغزّة إلى مستشفى الناصر ، لكن العديدين منهم بمن فيهم الناس اللاجئين في المستشفى ، و كذلك الجرحى ذوى الجروح الخطيرة و المرضى شديد المرض إضطرّوا إلى السير لأكثر من ستّة أميال .
و الوضع في المستشفى الأوروبي بغزّة قبل الإخلاء كان وضعا يائسا ، مثلما وصفه الدكتور ماجد جابر لموقع أنترنت revcom.us . و مستشفى الناصر كان على حافة الإنهيار بما أنّ إسرائيل قد قلّصت الوقود الذى يحتاج إليه لتسيير مولّدات الكهرباء ( لقد دمّرت إسرائيل المولّدات الكهربائيّة العاديّة ) . و المرضى في المستشفى و الذين يتواجدون حول المستشفى و يساعدون الوكالات أقاموا مخيّمات قريبة لللاجئين و هم يخاطرون بخسارة الرعاية المنقذة للحياة ، بما أنّ مستشفى الناصر كان بمثابة محور هذه المخيّمات .
و في 3 جويلية ، منظّمة أطبّاء بلا حدود أصدرت تقريرا بأنّ إسرائيل حالت دون تمكين شاحناتها من دخول غزّة محمّلة بمواد طبّية الحاجة إليها ماسة للغاية .
إنتشار الأمراض الجلديّة في صفوف الأطفال :
أكثر من 150 ألف إنسان أصابتهم العدوى بأمراض جلديّة في الأماكن المكتظّة السكّان بشدّة و في ظروف غير صحّية حيث أُجبر الناس إلى اللجوء بسبب القصف الإسرائيلي . و الأطفال في خيم مكتظّة و مرتفعة الحرارة يتعذّبون جرّاء الأمراض الجلديّة ، من الجرب إلى جدري الماء و القمل و الحصف ( قُرح جلديّة حمراء مؤلمة ) و أنواع أخرى من الطفح الجلدي المضعفة للأجساد .
و صرّحت أمّ طفل عمره خمس سنوات إلى قناة الجزيرة ، " نحن ننتم على الأرض ، على الرمل حيث تخرج الديدان من تحتنا " . و لا وجود لموارد للماء النظيف للإغتسال ، أو أدوية لمعالجة الأمراض الجلديّة . و منطقة المواسى إلى أين أجبرت إسرائيل معظم سكّان غزّة على الفرار تقع على ساحل البحر الأبيض المتوسّط ، إلى حيث كان الأولياء يرسلون أبناءهم ليستحمّوا في الماء المالح هناك . لكن الآن ، مع العدد الكبير من الناس في منطقة دون هيكلة مجال فارغ ، البحر مزدحم بمواد الصرف الصحّي إلى درجة أنّ السباحة هناك تنشر الأمراض .
في 21 جوان 2024 ، جاء في تقرير لمنظّمة أطبّاء بلا حدود مشاهدة " ارتفاع في عدد المصابين بأمراض جلديّة ، مثل الأطفال الصغار ، طوال الشهر الفارط ، في حين أنّ مخزوننا من الأدوية لمعالجتها يتراجع بصفة خطيرة ".
و لا يُعزى هذا إلى كون هذه الأدوية غير متوفّرة . حتّى مع كافة الظروف الفظيعة التي فرضتها إسرائيل ، معالجة الأمراض الجلديّة يمكن أن يبلغ المواسى و مناطق أخرى في غزّة لكن إسرائيل تمنع ذلك ! و ورد في تقرير منظّمة أطبّاء بلا حدود في أواخر جوان أنّ لديهم 37 طنّا من المواد الطبّية موجودة على حدود غزّة أين أغلقت إسرائيل الباب أمام دخول المواد من مصر ، و 1200 شاحنة أخرى تنتظر الدخول إلى غزّة . إلاّ أنّ أطبّاء بلا حدود صرّحت " موادنا الطبّية ضئيلة للغاية نظرا للتزويد المحدود للمساعدات الذى تسمحالسلطات الإسرائيليّة بولوجه إلى غزّة . إذا لم نتصرّف للحصول على دخول المواد الطبّية إلى غزّة في أقرب وقت ممكن ، قد نضطرّ إلى إيقاف نشاطاتنا الطبّية . هذا واقع لا يمكن تصوّره إعتبارا للحاجيات الطبّية اليائسة للآلاف في غزّة ".


In This Issue… July 8, 2024
July 8, 2024
Table of Contents
NEW This Week:
Bob Avakian on Social Media
o REVOLUTION #57: Questions that aren’t asked enough, things that are weird and worse
o Get the latest social media message from BA on Substack, Instagram, Facebook, X, Telegram, Threads, TikTok, WhatsApp and YouTube
Register now for the online REVOLUTION SCHOOL: Don t miss the July 16 deadline for signing up!
July 4, 2024: Say NO to Celebrating America—Truly a Model of Depraved, Racist Genocide
o Sights and Sounds of July 4: We Need and Demand: Revolution for a Whole New Way to Live, a Fundamentally Different System
o Statement from Aunt of Alton Sterling, Murdered by Police: "I will never celebrate the 4th of July... Get with the Revcom Corps for the Emancipation of Humanity"
-$-50,000 Goal Met and Exceeded—-$-51, 153 Raised to Support Revolution Summer 2024!
o A big thank you to all who donated, and helped to raise these essential funds! This is only the beginning of what is needed – keep raising funds and donating to be part of bringing the summer of 2024 alive with REAL revolution and the fight for a whole new emancipating way humanity could be living.
o Read Inspiring Messages from Donors Who Are Contributing
Palestine
o Behind the Whitewash and Lies—the Destruction of Gaza and Its People, by Alan Goodman
o This Week in Gaza: Escalated Despair, Devastation and Disease
o Israel Forces Evacuation of European Gaza Hospital: Interview with Dr. Majed Jaber + Update
Featured
o The Supreme Court Leaps Toward Fascism
o The Overturning of the Chevron Doctrine: Supreme Court’s Fascist Rampage Continues
o [video] Sunsara Taylor: 10 Ways Democrats Stabbed Women in the Back on Abortion Rights (from The RNL Show)
o Murderous Global Heat Waves Ravage the Planet...Without Revolution, the Capitalist Death Grip Will Bake Us Alive
o Native American Political Prisoner Leonard Peltier Denied Parole—Again!
Latest episode of The RNL—Revolution, Nothing Less!—Show on YouTube:
[video] AMERICA: Truly a Model—of Depraved Racist Genocide. We Need Revolution, a Radically Different System!
Repression, Resistance and the Potential for Revolution in Iran
o From the International Emergency Campaign to Free Iran s Political Prisoners Now (IEC): Iran’s Political Prisoners Remain Defiant by Modeling Leadership Under -dir-e Conditions

Also Available at Revcom.us Home Page
From the Revcoms (Revolutionary Communists):
REVOLUTION
BUILDING UP THE BASIS TO GO FOR THE WHOLE THING, WITH A REAL CHANCE TO WIN
STRATEGIC ORIENTATION AND PRACTICAL APPROACH
Read/PDF for pamphlet version
A major declaration from the revcoms:
WE NEED AND WE DEMAND:
A WHOLE NEW WAY TO LIVE,
A FUNDAMENTALLY DIFFERENT SYSTEM
In the name of the people… In the name of humanity…
We Declare and Demand:
The Existing Capitalist-Imperialist System And Institutions Of Government In This Country Must Be Abolished And Dismantled—And Replaced By A New, Socialist System Based On The CONSTITUTION FOR THE NEW SOCIALIST REPUBLIC IN NORTH AMERICA
o Read the full declaration
o Get materials
o Order bundles and distribute everywhere
WE ARE THE REVCOMS (REVOLUTIONARY COMMUNISTS): WE ARE WORKING FOR A REAL REVOLUTION AND A WHOLE NEW, EMANCIPATING WAY TO LIVE
Read the text of proclamation issued May 1, 2023
Get PDFs of the broadsheet for -print-ing: Cover/Back/Centerfold
Climate Devastation... Nuclear War Threatened... The -dir-ect Danger of All-Out Fascism... Times Like These Demand a Revolutionary Answer
THE BOB AVAKIAN INTERVIEWS
on The RNL—Revolution, Nothing Less!—Show
o Videos: Interview Part 1/Part 2/Part 3
o A Message to the Revcoms and Everyone Else Yearning for a Better World: THIS Is A “Game-Changer”: The Bob Avakian Interviews (Part 1/Part 2/Part 3/Part 4)
Bob Avakian on Social Media
o Real Revolution, In This Time: What the Powers-That-Be Don t Want You to Know
A series of social media dispatches from Bob Avakian
(read´-or-download PDF for flyer)
o Download flyers and pamphlets of BA s social media posts
“The forces for revolution must come to the fore in the fight against the fascists—and do so not with the aim of preserving,´-or-restoring, the “democratic” form of this murderously oppressive system of capitalism-imperialism, but with the strategic goal of bringing down this whole system, and bringing something much better into being.”
Watch and read @BobAvakianOfficial Revolution #11
PHILOSOPHY AND REVOLUTION, by Bob Avakian
o Part 1: Objective reality and truth, in opposition to paltry yet poisonous opportunism—perversions of communist theory in the name of proletarian/communist revolution.
o Part 2: More on Marxist “reflection theory,” the importance of communism as a scientific approach to understanding and transforming reality—and refutation of opportunist attacks on this by phony “communists.”
Two Systems. Two Constitutions. Two Futures.
o U.S. Constitution: An Exploiters’ Vision of Freedom—Added Notes (and Brief Introduction), by Bob Avakian (Download PDF pamphlet)
o Constitution for the New Socialist Republic in North America
o Video from The RNL Show: Bob Avakian on Why He Wrote the Constitution for the New Socialist Republic in North America
SOMETHING TERRIBLE,´-or-SOMETHING TRULY EMANCIPATING:
Profound Crisis, Deepening Divisions, The Looming Possibility Of Civil War—
And The Revolution That Is Urgently Needed
A Necessary Foundation, A Basic Roadmap For This Revolution
by Bob Avakian, Revolutionary Leader, Author of the New Communism
o Audio: Listen to Bob Avakian Reading "Something Terrible,´-or-Something Truly Emancipating"
o REVOLUTION IS POSSIBLE, THIS RARE TIME MUST BE SEIZED—important excerpts from "Something Terrible,´-or-Something Truly Emancipating"
REVOLUTION: MAJOR TURNING POINTS AND RARE OPPORTUNITIES
Or... Why did Lenin talk about World War 1 as a “stage manager” of revolution?...
And why did Mao say, We should thank Japan for invading China? by Bob Avakian
REVOLUTION: A REAL CHANCE TO WIN, by Bob Avakian
Part One: We Are Serious
Part Two: A Scientifically Based Strategy
Part Three: Civil War and Revolution
Part Four: Hard Core Youth and the Revolution
Part Five: Winning and Winning
PDF of pamphlet with all five parts
2024 SCENARIOS (A SKETCH), AND THE CHALLENGES, by Bob Avakian, Revolutionary Leader, Author of the New Communism
Organizing for an Actual Revolution: 7 Key Points

BOB AVAKIAN: A RADICALLY DIFFERENT LEADER—A WHOLE NEW FRAMEWORK FOR HUMAN EMANCIPATION
Bob Avakian (BA) is the most important political thinker and leader in the world today.
Bob Avakian (BA)—Official Biography
Courtesy of The Bob Avakian Institute, updated May 2024
THERE IS NO SUCH THING AS "TOTALITARIANISM"
“Totalitarianism” is a thoroughly unscientific—or, really, anti-scientific—“theory” concocted and promoted by intellectual apologists of this system of capitalism-imperialism.
by Bob Avakian
Compilation from The Bob Avakian Institute: Israel and Palestine, the Middle East and U.S. Imperialism, the Revolution Humanity Needs: A selection of writings from Bob Avakian
The REVCOM CORPS For The Emancipation Of Humanity calls on you to join:
REVOLUTION SUMMER 2024
Working for a REAL REVOLUTION
For a Whole New Emancipating Way to Live,
A Fundamentally Different System
STOP the U.S./Israeli Genocide of Palestinians NOW!
Another World IS Possible!
o Learn About the REVCOM CORPS For The Emancipation Of Humanity
o Register now for the online:
REVOLUTION SCHOOL
If you don t know why we need a revolution, and how this is possible, then you don’t know what you need to know.
Stop the U.S.-Backed Israeli Genocidal War Against Palestine!
The Palestinian People Must Be Free!
Down With the Racist Apartheid State of Israel and Its Master, U.S. Imperialism!
Stop the Repression, Censorship and Blacklisting of Pro-Palestinian Voices!
From the Imperialist USA to Palestine The People Need Real Revolution Based on the New Communism!
o Resource Page on the Genocidal Assault on Palestine—And Israel as an Enforcer of Imperialism
o Leaflets and other materials
Featured
o Capitalism-Imperialism Is Destroying the Planet...
Only Revolution Gives Humanity a Real Chance to Save It: A Resource Page
The RNL—Revolution, Nothing Less!—Show
o The RNL—Revolution, Nothing Less!—Show Podcast!!
o New episodes by the Revcoms every Thursday, 5 pm PT/7 pm CT/8 pm ET. Watch, subscribe, spread the word! youtube.com/therevcoms
Repression, Resistance and the Potential for Revolution in Iran
o An Alert from the Emergency Campaign to Free Iran s Political Prisoners Now (IEC): Death Sentence of Toomaj Salehi Overturned!
o From Atash/Fire #151, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Execution Republic: You Are the Ones Who Are the Thugs! Stop the Execution of the People!
o From Atash/Fire #143, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism, Bourgeois Democracy Means Class Dictatorship of the Bourgeoisie, Part 1
o From Atash/Fire #144, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism, The Reality of Democracy and the Ideal of Democracy, Part 2
o From Atash/Fire #145, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism, Democracy and Freedom of Expression—The Economic Base Is the Decisive Factor! Part 3
o From Atash/Fire #146, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism: What Is Social Democracy and Why Is It a Capitalist Dictatorship? Part 4
o From Atash/Fire #147, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism, Revisionist Democracy: Socialism in Name, Capitalism in Essence, Part 5
o From Atash/Fire #148, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism: Totalitarianism: A Yardstick That Cannot Measure Reality, Part 6
o From Atash/Fire #149, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism: Practicing Democracy, Practicing Compromise with the Status Quo, Part 7
o From Atash/Fire #150, Journal of the Communist Party of Iran, Marxist-Leninist-Maoist: The Reality of Communism: Part 8: Democracy Under Socialism
These two articles by Bob Avakian on exploitation—and putting an end to exploitation and oppression— contain a very concentrated and popularized understanding of basic essentials as to what this capitalist-imperialist system actually is, and what it actually rests on, why it has to be overthrown and replaced by a socialist system aiming for a communist world, and what are essential elements of that new society and world.
o PUTTING AN END TO EXPLOITATION, AND ALL OPPRESSION
o EXPLOITATION: WHAT IT IS, HOW TO PUT AN END TO IT
Killer Mike, Ice Cube, WHY CAPITALIST PROGRAMS and BOURGEOIS ASPIRATIONS CANNOT LEAD TO LIBERATION and WHY WE NEED A REAL REVOLUTION
Crucial Grounding in Carrying Out Revolutionary Work to Build Up the Basis to Go for the Whole Thing with a Real Chance to Win: Basic Questions of Method and Approach
by Bob Avakian
On Democratic Centralism
Scientifically Understanding, and Changing the World
From SCIENCE AND REVOLUTION: On the Importance of Science and the Application of Science to Society, the New Synthesis of Communism and the Leadership of Bob Avakian. An Interview with Ardea Skybreak
Featured from Bob Avakian
o Essential readings from BA
o Palestine
o Ukraine
o "Woke" Obstructions
o Abortion
o The Oppression of Black People
o BA: A Different Kind of Leader
o Internationalism
o What Is Science?
o Revolution Not Reform
o BA on Fascism
Posters: What is that? Who said that? Say what? Provoke. Inspire. Drive people to Bob Avakian on social media: @BobAvakianOfficial and the BA Interviews on The RNL Show
BASKETBALL AND BIG QUESTIONS
The Caitlin Clark Controversy—
Greats, "Greatest of all Time,"
White Stars in a "Black Sport,"
Racism and the Fight Against It,
And the Kind of World We Should Strive to Have
by Bob Avakian—revolutionary leader, author and architect of the new communism,
and a passionate fan of basketball
ALLEGIANCE
o Read and spread
o A Special RNL Show Dispatch
o Download poster PDF/JPG
o Download flyer PDF
"There would be no United States as we now know it today without slavery. That is a simple and basic truth." Bob Avakian, BAsics 1:1
o [video] BOB AVAKIAN FOR THE LIBERATION OF BLACK PEOPLE AND THE EMANCIPATION OF ALL HUMANITY [repost]
o American Crime Case #12: The 1921 Tulsa Massacre and the Destruction of Black Wall Street
o RACIAL OPPRESSION CAN BE ENDED—BUT NOT UNDER THIS SYSTEM, by Bob Avakian [repost]
o Bob Avakian on the Oppression of Black People and the Revolutionary Struggle to End All Oppression—Resource Page
“Woke” Is a Destructive Force
o Rich and Lively Engagement About “‘Woke’ Lunacy vs. Real Revolution” at Two Universities in North Carolina
o “Woke” Lunacy vs. Real Revolution National Tour Hits Houston
o A Seven Point Indictment: “Woke” is a destructive force in the political, intellectual, artistic and ethical life of society
o Video: “Woke” Lunacy vs. Real Revolution, a speech by Sunsara Taylor (a special episode of The RNL—Revolution, Nothing Less!—Show)
o Special page: Get involved with the Sunsara Taylor Campus Speaking Tour
o Bob Avakian on Opposing “Woke” Madness and Obstructions

On the Need to Break the Mental Shackles
o THE TRIALS OF FASCIST DONALD TRUMP, AND THE CRIMINAL NATURE OF THIS WHOLE SYSTEM
Or, Don’t Be Played for Suckers by Trump’s Posturing,´-or-the Democrats’ Posing as Defenders of Justice—We Need a Revolution and a Fundamentally Different and Far Better System, by Bob Avakian
o CAPITALISTS, ANTI-COMMUNISTS: BLATANT HYPOCRISY, GLARING CONTRADICTION, by Bob Avakian
Listen to the audio of this piece by Bob Avakian
o GOD, PREJUDICE, OPPRESSION, TERROR AND THE WAY OUT OF THIS MADNESS, by Bob Avakian (download PDF)
State of Emergency
o STATE OF EMERGENCY: CHAINS ON PEOPLE WHO DESPERATELY NEED TO BE FREE: A message from Bob Avakian, revolutionary leader, author and architect of a whole new framework for human emancipation: the new communism
Audio of this piece by Bob Avakian
o Illustrated version of BA s article from The RNL Show: State of Emergency...
A point in response to the (all too common) carping—especially from among people in "the educated middle class"—about our "promotion of one leader"
"Cult"—An Ignorant and Cowardly Slander
Bob Avakian Speaks to "Cult": A Ridiculous, Ignorant and Irresponsible Accusation
SCIENTIFIC COMMUNIST THEORY AND THE PROBLEM WITH “MASS LINE,” by Bob Avakian
ANTI-SCIENTIFIC “ANTI-AUTHORITARIANISM”: Serving American Imperialism and Promoting American Chauvinism, by Bob Avakian (Download PDF pamphlet)
Reality and Distortions of Reality—Objective Truth and Subjective Influences, by Ardea Skybreak
Revolutionary Hope/La esperanza revolucionaria, Revolutionary Communist Organization, Mexico
5 Stops—five horrific forms of oppression that this system can’t reform away. Learn more:
o STOP Genocidal Persecution, Mass Incarceration, Police Brutality and Murder of Black and Brown People!
o STOP The Patriarchal Degradation, Dehumanization, and Subjugation of All Women Everywhere, and All Oppression Based on Gender´-or-Sexual Orientation!
o STOP Wars of Empire, Armies of Occupation, and Crimes Against Humanity!
o STOP The Demonization, Criminalization, and Deportation of Immigrants and the Militarization of the Border!
o STOP Capitalism-Imperialism from Destroying Our Planet!



#شادي_الشماوي (هاشتاغ)      



اشترك في قناة ‫«الحوار المتمدن» على اليوتيوب
حوار مع الكاتب البحريني هشام عقيل حول الفكر الماركسي والتحديات التي يواجهها اليوم، اجرت الحوار: سوزان امي
حوار مع الكاتبة السودانية شادية عبد المنعم حول الصراع المسلح في السودان وتاثيراته على حياة الجماهير، اجرت


كيف تدعم-ين الحوار المتمدن واليسار والعلمانية على الانترنت؟

تابعونا على: الفيسبوك التويتر اليوتيوب RSS الانستغرام لينكدإن تيلكرام بنترست تمبلر بلوكر فليبورد الموبايل



رأيكم مهم للجميع - شارك في الحوار والتعليق على الموضوع
للاطلاع وإضافة التعليقات من خلال الموقع نرجو النقر على - تعليقات الحوار المتمدن -
تعليقات الفيسبوك () تعليقات الحوار المتمدن (0)


| نسخة  قابلة  للطباعة | ارسل هذا الموضوع الى صديق | حفظ - ورد
| حفظ | بحث | إضافة إلى المفضلة | للاتصال بالكاتب-ة
    عدد الموضوعات  المقروءة في الموقع  الى الان : 4,294,967,295
- مع تخييم إستشراء تهديد الجوع ، الولايات المتّحدة / إسرائيل ي ...
- المؤتمران الماويّان للحزب الشيوعي الصيني و تحريفية دنك سياو ...
- الحكومة الإسرائيليّة تُطلق العنان ل - مستوطنين - عنصريّين مس ...
- بوب أفاكيان:لا لترامب الفاشيّ ! لا لجو بايدن الإبادي الجماعي ...
- مقدّمات نظريّة بصدد الصراع الطبقيّ في ظلّ الإشتراكيّة الفصل ...
- لنحشد قوّة دفاعا عن أرنداتى روي – لنوقف هجوم الحكومة الهنديّ ...
- جمهوريّة إيران الإسلاميّة ليست - مناهضة للإمبرياليّة - – إنّ ...
- إزدواجيّة خطاب و تواطؤ الحكومة المكسيكيّة في ما يتّصل بالإبا ...
- 4 جويلية 2024 : لنقُل لا للإحتفال بأمريكا – نموذج حقيقيّ للإ ...
- تحيين غزّة : - هذه اللحظات من اللحظات الأكثر وحشيّة في تاريخ ...
- تقرير الأمم المتّحدة توثّق جرائم حرب إسرائيل و جرائمها ضد ال ...
- بايدن يلعب - لعبة اللوم - بشأن إيقاف إطلاق النار و أجندا الك ...
- الديمقراطيّة في ظلّ الإشتراكيّة
- جمهوريّة الإعدامات : أنتم المجرمون ! أوقفوا إعدام البشر ! - ...
- مجزرتان إسرائيليّتان في النصيرات في غضون ثلاثة أيّام : مئات ...
- بوب أفاكيان : الفلسفة و الثورة – الجزء الأوّل و الجزء الثاني
- إدانة دونالد ترامب لإرتكابه 34 جريمة ¬¬¬– الصدام الآتى والحا ...
- - الخطوط الحمراء - لجو بايدن الإبادي الجماعي مكتوبة بحبر يتب ...
- أرقام قياسيّة مسجّلة على الأرض و في البحر : الكوكب يغلى غليا ...
- مفترق طُرق في النضال من أجل إيقاف الإبادة الجماعيّة للولايات ...


المزيد.....




- فيتنام.. زعيم الحزب الشيوعي يسلم مهامه لرئيس الجمهورية
- المكتب المحلي لحزب التقدم و الاشتراكية بالمريسة بسلا يستقبل ...
- مواجهات بين ارهابيي جبهة النصرة ومتظاهرين بإدلب وريف حلب
- إستراتيجيات التحرير: جدالاتٌ قديمة وحديثة في اليسار الفلسطين ...
- «دفعة تخفيف الأحمال»..طلاب الثانوية العامة يعبرون عن معاناته ...
- «لا للتهجير».. متضامنون مع أهالي جزيرة الوراق
- «أمن الدولة» تقرر حبس أكثر من 198 مواطنًا في أسبوع واحد
- عمال وسياسيون بـ«دار الخدمات النقابية والعمالية».. نريد تغيي ...
- يوم عالمي لنيلسون مانديلا الذي قال -حريتنا منقوصة بدون حرية ...
- اليسار الفرنسي يختار مرشحا شيوعيا لرئاسة الجمعية الوطنية


المزيد.....

- المعركة الكبرى الأخيرة لماو تسى تونغ الفصل الثالث من كتاب - ... / شادي الشماوي
- ماركس الثورة واليسار / محمد الهلالي
- تحديث. كراسات شيوعية (الهيمنة الإمبريالية وإحتكار صناعة الأس ... / عبدالرؤوف بطيخ
- لماذا يجب أن تكون شيوعيا / روب سيويل
- كراسات شيوعية (الانفجار الاجتماعي مايو-يونيو 1968) دائرة ليو ... / عبدالرؤوف بطيخ
- مقدّمات نظريّة بصدد الصراع الطبقيّ في ظلّ الإشتراكيّة الفصل ... / شادي الشماوي
- ليون تروتسكى فى المسألة اليهودية والوطن القومى / سعيد العليمى
- كيف درس لينين هيغل / حميد علي زاده
- كراسات شيوغية:(الدولة الحديثة) من العصور الإقطاعية إلى يومنا ... / عبدالرؤوف بطيخ
- كراسات شيوعية:(البنوك ) مركز الرأسمالية في الأزمة.. دائرة لي ... / عبدالرؤوف بطيخ


المزيد.....


الصفحة الرئيسية - ابحاث يسارية واشتراكية وشيوعية - شادي الشماوي - هذا الأسبوع في غزّة : تصاعد اليأس و التدمير و إنتشار الأمراض